Wednesday, April 8, 2009

Siapa di TINGKAT 4 Blok A Putrajaya?

Debaran KABINET baharu di bawah pimpinan Perdana Menteri Sabah Sarawak a.k.a Mat Monggol sebentar lagi benar-benar membuatkan punggung pimpinan Umno resah, rimas dan gundah dulana.

Mandi tak basah. Makan tak kenyang. Doa tak sudah-sudah. Tapi pengumuman tak datang-datang.

Satu SMS usikan yang terima di meja pejabat semalam berbunyi, "PM gagal umumkan barisan kabinet semalam kerana stok kabinet di Kedai Perabot Ah Fatt kehabisan stok. Manakala stok dari Kedai Ah Chong tidak menepati piawaian kerana berbentuk badan Aminah (Gambar) dan Bulan Purnama" ~ Reuters. [Gambar model di sebelah Aminah adalah hiasan semata-mata. Boleh jadi ada kena-mengena dengan yang hidup atau telah mati. "Its look like him, sound like him, but its not him". Larangan menyebut nama Aminah yang sebenar masih belum ditarik balik oleh KDN. Oleh itu, tatkala nama Aminah disebutkan, anda boleh sebut A...... di dalam hati / SMS atau blog sahaja.].

Sebentar saja lagi debaran akan diredakan dengan pengumuman rasmi dari Pejabat PM Mat Monggol. Siapa yang akan berada di TINGKAT 4 Jabatan Perdana Menteri Blok A Putrajaya juga akan terjawab!

Oh ya, Aminah juga akan mendapat membentuk kabinetnya yang tersendiri di alam kubur nanti. Azilah dan Sirul telah dijatuhkan hukuman gantung sampai mati oleh Mahkamah tertinggi di Malaysia pagi tadi. Sekecil-kecil kabinet Mat Monggol, kecil lagi kabinet Aminah, iaitu hanya ada 3 orang sahaja Menteri.

Pinjam kata-kata Prof Emeritus Dr Abdullah Hassan (Pimpinan GMP), "Ada perkara yang kecil-kecil mereka ini perbesar-besarkan. Ada juga perkara besar yang dikecil-kecilkan" [Merujuk kepada jumlah kehadiran di Demo PPSMI oleh media arus perdana hanya sekitar 3,000 orang sahaja sedangkan yang hadir adalah lebih daripada itu].

Sesungguhnya Umno semakin mengakui bahawa parti itu di dalam proses PENGECILAN. BATANG yang baru diperoleh dari Sarawak juga tidak dapat dipastikan sama ada turut dikecilkan pengaruhnya.

Selain daripada jolokan PM Sabah Sarawak atau Mat Monggol, mungkin juga PM ini boleh digelar Mat Batang Kecil!.

(PERINGATAN : Istilah Batang adalah merujuk kepada Batang Ai, harap maklum).

No comments: