Wednesday, June 24, 2009

Pemuda Umno buat ADUAN POLIS terhadap TG Nik Aziz

Pemuda Umno Kelantan membuat aduan polis berhubung satu kenyataan Menteri Besar, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, menyamakan Umno dengan AJARAN SESAT dan juga KOMUNIS. Aduan itu dibuat oleh ketua Pemuda, Anuar Safian, di balai polis Kota Bharu pada 10.30 pagi tadi dengan diiringi kira-kira 100 anggota pergerakan itu yang membawa beberapa sepanduk mengecam tindakan PAS bekerjasama dengan DAP dan PKR.

Bercakap kepada pemberita selepas membuat laporan itu, Anuar berkata kenyataan Nik Aziz pada 21 Jun lepas menyamakan perjuangan Umno seperti ajaran sesat AYAH PIN dan juga menyamakan Umno sebagai komunis dan MENOLAK ISLAM, adalah "tidak berasas".
"Sekiranya kita Umno disamakan dengan ajaran sesat Ayah Pin, berapa ramaikah yang telah disesatkan oleh Umno, dan sekiranya kita disamakan dengan parti sosialis yang tidak percayakan agama dan kewujudan ketuhanan, kami yakin Umnolah yang BANYAK MEMBAWA PERUBAHAN kepada orang Melayu dan Islam dalam negara ini," Anuar dipetik berkata.

.................

Di dalam satu KENYATAAN yang baru diterima dari bilik berita yang difaks dari KERAJAAN LANGIT yang mana tertera di atasnya kepala surat, FROM THE DESK OF HIS EXCELLENCY LORD ARIFFIN (Ayah Pin ler tu), berkata....

"Kami LEBIH MULIA dari Umno""

"t.t"
b/p Ayah Pin

No comments: