Tuesday, June 2, 2009

NAJIB Shaaribuu : Hanya 45% Rakyat PUAS HATI

Merdeka Centre di dalam UNDIAN yang dibuat kepada rakyat semenanjung mendapati HANYA 45% BERPUASHATI dengan KeMONGGOLan PM ke-6 itu. Daripada tarikh lantikan sebagai PM ke-6, RATING kepuashatian rakyat semenanjung terhadap MAT MONGGOL itu hanya NAIK 1% SAHAJA. Lambat betul "NAIK" barang Mat ini.

Seramai 1067 responden yang terlibat di dalam UNDIAN ini yang meliputi 56% daripadanya adalah Melayu, 42% cina dan bakinya adalah dari kaum india. Undian ini dibuat pada dua tarikh yang berasingan iaitu pada 6 dan 15 Mei 2009 dilakukan melalui panggilan telefon oleh Merdeka Centre.

Daripada survey yang dibuat, 53% Melayu, 64% India dan HANYA 24% Cina yang berpuashati dengan performancenya. Daripada jumlah SURVEY itu, terdapat 39% daripada jumlah responden ENGGAN / MENOLAK untuk mengundi (sebab besarnya mungkin mereka ini TIDAK KENAL akan siapa PM ke-6 ini. Tapi jika ditukar NAMA orang yang dikaji itu kepada Najib Shaaribuu atau Mat Monggol sudah pasti 39% responden ini memberi komen dan undian mereka).

Yang MENARIKNYA, daripada undian tersebut, 41% responden memaklumkan bahawa 1Malaysia sekarang ini "DIPANDU" ke LALUAN yang SALAH dan 16% lagi berkata TIDAK TAHU (kemana PANDUAN Mat Monggol itu). Bagi KEMELUT di Perak, hanya 3% daripada 1067 responden berpuashati CARA (baca : RAMPAS & GUNA MAHKAMAH) dengan tindakan Mat.

Kita tunggu apa pula kata RESPONDEN Dun Manek Urai ke atas NAJIB SHAARIBUU ini.

No comments: