Monday, March 23, 2009

Syed Hamid Terdesak Untuk Menang Naib!

Semalam kita dikhabarkan surat khabar Harakah & Suara Keadilan digantung selama 3 bulan. Notis dari KDN tersebut (yang sebelum itu lagi pihak pengurusan Harakah telah menerima Surat Tunjuk Sebab dan telah dijawab oleh SU Agung PAS) tetap dikuatkuasakan tanpa berperikesuratkhabaran.

Tindakan sebegini ini mempamerkan belang si Syed Hamid Albar yang sebenar. Hari ini merupakan AGM UMNO yang pertama. Sesi Ucapan Dasar Bakal Bekas Presidennya akan diadakan petang ini.

Di dalam situasi begini, PELUANG yang ada harus diambil sepenuhnya oleh calon-calon yang bertanding, terutama jawatan Timbalan & Naib. Seorang calon Naib, Hisyamudin, sudah dicantas oleh kumpulan GMP. Popularitinya menjunam ke tangga ke-7 jika melihat kepada undian yang diselenggara oleh mystar walaupun beliau mendapat jumlah pencalonan yang tertinggi. Calon-calon lain harus mengambil masa ini untuk menunjukkan KEHEBATAN dan KEKUASAAN masing-masing. Maka larislah media massa dengan program bersama Bakal Presiden, interframe dengan Bakal Timbalan Presiden dan sebagainya.

Jika kita lihat tindakan penggantungan ini, kaitannya dengan AGM UMNO, kita sebenarnya boleh membuka minda kita dan kaitkan dengan situasi di Gaza pada penghujung 2008 sehingga awal tahun 2009. Israel sebenarnya sedang berhadapan pemilihan pucuk pimpinan negara haram mereka. Tzipi Livni yang mengepalai Parti Kadima sudah tentu merancang agar partinya terus memimpin Israel. Kaum laknatullah ini, seperti mana yang kita ketahui telah menyerang Gaza dengan sekejam dan sezalim-zalimnya. Pembunuhan secara terbuka tanpa mengira status mangsa. Peluru hidup, bom dan gas fosforus menjadi agen kezaliman yahudi laknat ini.

Untuk apa ini dilakukan oleh Tzipi Livni? Apa timbal balas dari perbuatannya ini? Sudah pasti ingin memenangi pilihanraya israel. Sudah sebati di dalam diri kaum ini bahawa genetik kejam dan zalim mereka akan melakukan apa sahaja untuk memenangi hati rakyatnya. Pemerintah yang zalim, kejam dan brutal harus dikekalkan. Namun, disangkakan panas sehingga ke petang, rupanya hujan ditengahari. Perancangan parti kadima ini meleset sama sekali. Di dalam pilihanraya mereka, walaupun kadima memperoleh kerusi yang lebih dari Parti Likud pimpinan Benjamin Netanyahu, mereka gagal mengekalkan sesi pemerintahan. Simon Peres selaku Sultan Haram di Israel memilih Benjamin. Tzipi Livni dan Parti Kadima tewas di bumi sendiri.

Berbalik dengan penggantungan Harakah & Suara Keadilan tadi, kenapa Syed Hamid bertindak sedemekian? Bukankah ingin menunjukkan kepada Perwakilan AGM UMNO bahawa inilah kuasa yang dia ada! Aku mesti dipilih sebagai Naib Presiden! Lihatlah kuasa aku ini! Harakah & Keadilan aku gantung! (Sudah pasti perwakilan akan termakan dengan aksi riak ini).

Jika Tzipi Livni & Parti Kadimanya tewas walaupun telah mempamerkan tindakan zalim, ganas, buas & kejam. Persoalannya, bagaimana pula nasib Syed Hamid?

No comments: