Wednesday, March 25, 2009

Bagus....

Semalam menyaksikan 3 sayap umno bertukar ketuanya. Berita mengenainya menjadi bahan pelaris bagi akhbar-akhbar utama. Siaran TV perdana pun menyaksikan lintas langsung dari PWTC. Gegak gempita sang puteri apabila nama pemenang disebut memang tidak pernah berubah seperti mereka mula-mula ditubuhkan dulu. Di sudut pemuda, khabar angin bertiup laju apabila undi bagi Ketuanya dikira semula. Fight sungguh ke undinya tu. Rupa-rupanya kira semula sebab nak menentukan siapa dapat undi no. 2 dan 3. No. 1 sudah diketahui!

Media perdana nampak gayanya masih tidak mengubah perangai temuan dan jakun mereka. Jika buka TV1 dan dibezakan dengan Astro Awani, umpama langit dengan bumi. TV arus perdana ni memang keras kepala, kepala batu dan bertelinga kuali untuk mengubah konsepnya. Teguran demi teguran dan cadangan diberi tetapi tetap tidak berubah. Di Astro keputusan dah diumum untuk sayap-sayap lain. Di TV1, masih memutarkan dan panel yang dijemput dengan misai A Galaknya itu masih berbicara berkenaan dengan soal sayap Wanita. LEMBAB!

Keadaan ini pasti akan berlaku lagi di PrK 2 Bukit 1 Batang, pasti peti undi yang BN lead 1-2 undi akan dihighlight terlebih dahulu. Peti undi PR yang menang besar ditayang kemudian. Mentaliti BENGAP dan SENGAL milik BN yang sukar untuk diubah. Inilah golongan BEBAList bak kata pimpinan GMP.

Di dewan wanita pula, lain pula plot ceriteranya. Golongan NENEK tua yang kerepot, berkedut, kendur dan bertudung jambul di depan, kini LENYAP dari barisan pimpinan. Yang paling lucu, perkataan SAFF digunakan oleh penerbit untuk membicarakan tentang barisan terbaru sayap-sayap umno.

Soal Syurga Neraka pun sudah dicanang di sana sini. Betapa umno sudah berubah. Soal akhirat sudah menjadi cebisan agenda mereka. Pinjam unkapan Bakal Bekas PM, lebih kurang begini bunyinya....

"Jika memilih calon yang mengamalkan rasuah, maka perwakilan (pengundi) itu turut sama berdosa dan masuk neraka".

Sesuai sungguh ayat tersebut jika diamalkan di 2 Bukit 1 Batang.

Teringat pada seloka di PrK Kuala Terengganu...

Rasuah oh rasuah,
Tak beri kalah,
Beri salah,
Buat Umno serba salah.

No comments: