Friday, February 27, 2009

Tol Tak Jadi Naik : Satu Projek Pelik BN

Kabinet hari ini membatalkan keputusan menaikkan kadar tol di lima lebuh raya seperti diumumkan oleh Menteri Kerja Raya, Datuk Ir. Mohd. Zin Mohamed semalam. (Gambar : Sekadar hiasan semata-mata).

Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dijadual mengumumkan perkara itu pada sidang akhbar di pejabatnya di Kementerian Kewangan di sini pada pukul 5.30 petang ini.

Semalam, Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi meminta keputusan menaikkan kadar tol itu dikaji semula kerana sekarang bukanlah masa yang sesuai untuk membuat keputusan.

_____________________________

Itu berita terkini lagi sensasi yang baru kita terima. Jika kita dengar dari arus media perdana semalam dan juga hari ini, PENGUATKUASAAN bagi KENAIKAN kadar tol ini SEPATUTNYA dinaikkan empatbelas (14) bulan dahulu. Bahasa MUDAHnya, beberapa bulan SEBELUM PRU 2008.

Tetapi memandangkan gelombang tsunami politik yang tidak menentu, maka kerajaan Persekutuan menanngguhkan NIAT BAIK (untuk rakyat) itu sehingga ke 1 Jan 2009 yang mana kemudiaan ditangguh lagi ke tarikh 1 Mac 2009 seperti yang diumumkan semalam oleh Menteri (bukan bekas Menteri yang gambarnya tersiar tu).

Alasan yang diberi adalah Kerajaan TERPAKSA menanggung SUBSIDI yang banyak selama lebih kurang setahun lebih. Jika nak tanggung lagi maka kerajaan boleh bankrup. Bila kerajaan bankrup maka kroni pun karam. Bila karam maka Karpal pun dipersalahkan.

Apapun yang terjadi, SANDIWARA naik turun tol ini sudah DIJANGKA. Kerana Pilihanraya 2 Bukit 1 Batang akan menyusul. BN sudah serik dengan PENANGAN PRU 12 dan 2 PR Kecil sebelum ini gara-gara isu keNAIKkan harga MINYAK. Akhirnya rakyat NAIK MINYAK.

Jangan bimbang, selepas selesai Pilihanraya Kecil itu nanti, kadar tol TETAP akan naik. Sebab apa? Sebab BN tak turun-turun.

Dulu DERHAKA, sekarang ni CELAKA pula.

No comments: