Monday, June 30, 2008

PREJUDIS yang berKUDIS

28 Jun baru-baru ini semua rakyat yang prihatin, celik dan ahlil mesyuarat warung kopi di serata pelusuk tanahair disajikan dengan FILEM yang bakal laris di pasaran. Adapun aku sendiri mengetahui KISAH CERPAN (Cerita Panjang) tersebut seawal jam 6.23 pagi tatkala seorang sahabat memaklumkan kepadaku. Dia hubungiku dari Melaka Negeri Bersejarah.

Seperti biasa, terus saja aku capai tetuang informasiku untuk mendapat seberapa banyak maklumat & info terkini. Dibuka pelbagai web samada yang alternatif, arus perdana, dunia & blog2. Tak kurang juga kunjungan maya ke youtube.

Aku tidak bercadang untok mencoretkan apa yang aku peroleh daripada capaian maklumat yang aku dapat. Yang menjadi kepelikan yang meNAAJIBkan (jika ingin mengetahui maksud ini sila tanya @ buka blog Hishamuddin Rais - Dari Jelebu), cepat dan pantas sungguh Dol** yang baru mendolah membuat kenyataan, "Biar pihak yang berkenaan selesai membuat siasatan!" ARAHnya dengan nada yang (kununnya) sedih. Sejak 9 Mac aritu, perasan atau tidak, raut wajah insan yang SUCI tanpa DOSA tersebut sudah KURANG cahaya keimanannya. Tiada lagi senyuman hingga ke telinga. Sudah jarang berlawak jenaka. Masam sentiasa. Kalau ikut ajaran P. Ramlee, "40 hari JALAN".

Apa yang menaajibkan? Sedar atau tidak, apabila RPK telah menyumpahkan dirinya dengan akuan, dengan pantas juga si Dol** tadi menafikan, "Si Sukhoi bin Si Anu tidak bersalah". Sedangkan ketika itu, SIASATAN belum lagi selesai dibuat oleh pihak-pihak yang berkenaan. Boleh pulak overule SIASATAN.

Siapapun yang benar & yang bathil. Allah itu maha adil.

Fikirlah lu sendiri.

No comments: