Sunday, August 24, 2008

MATANGkah Pengundi PerMATANG Pauh?

"DSAI baru sahaja jadi calon, harga minyak dah turun 15sen"

"Kalau menang esok, tuan-tuan fikir sendiri berapa banyak lagi turun?"

Itulah bait-bait ucapan YB Dato' Paduka Husam Musa yang mendapat tepukan & gelak ketawa para hadirin dalam ceramah di Staidum Seksyen 15 Bangi baru-baru ini.

Sebelum ini, MAJORITI pimpinan UMNO/BN menyokong (termasuk 129 Ahli Parlimen BN) agar harga minyak dinaikkan sebanyak 78sen. Mereka juga MENGIPAS punggung-punggung (bolehkah dibaca sebagai dubur?) PM & TPM yang turut menyatakan bahawa jika turun harga minyak, Malaysia akan JATUH BANKRUP!

Pesan orang tua, kalu meludah jangan meludah ke langit nanti terkena muka sendiri. Kalau dibuat juga maka tanggunglah akibatnya. Umpama juga menepuk tepung dalam dulang, nanti terkena diri sendiri. Kenyataan sendiri makan diri.

23 Ogos 2008, maka diisytiharkan harga minyak di Malaysia turun. (Harga ini boleh dturunkan lagi jika Rebat dimansuhkan - Kata TPM yang telah menyumpahkan dirinya di masjid).

Pernah Che Det tanya di dalam Blognya, "Benarkah boleh bankrup Malaysia?".

Adapun Hishamudin Rais di dalam Blognya berjudul Dari Jelebu mengatakan, "Setiap kata & frasa yang PM & TPM nan bersih lagi suci lafazkan MESTILAH dibaca SEBALIKNYA. Jika dia kata dia akan menang, maka bacalah sebagai KALAH. Jika dia kata saya SUMPAH, maka bacalah sebagai SAYA TIPU dan seterusnya". Ini gurauan sinis yang menusuk kalbu!

Esok 26 Ogos 2008 = 24 Syaaban 1429H merupakan tarikh keramat yang bakal jadi HARI SEJARAH di dalam catitan memori rakyat Malaysia.

Soalnya, matangkah pengundi Permatang Pauh?

Makkal Sathi vs Juburi!

No comments: